نوشته شده توسط : shakiba

دهه ۱۹۶۰ به عنوان یکی از متحول کننده ترین دهه های آمریکا، نشان دهنده یک تغییر فرهنگی در جبهه های مختلف بود. سینما هم از این قاعده مستثنی نبود. بین بازار نوظهور جوانان، فروپاشی سیستم استودیویی، نفوذ فیلم های خارجی، افزایش رقابت از تلویزیون و عوامل مختلف دیگر، این دهه آغازگر پارادایم های جدیدی از سرگرمی های بزرگ بود. هالیوود قدیم به هالیوود جدید تبدیل شد و همراه با این تغییر، نوعی نوآوری بی پایان به وجود آمد.

سریال های دیدنی

تقریبا غیرممکن است که بتوان تاثیر فیلم های دهه ۱۹۶۰ را نادیده گرفت یا آن ها را از هنجارهای پیشین دور کرد.

گویی در مواجهه با کد هیز که به طور رسمی در سال ۱۹۶۸ به پایان رسید، فیلم هایی مانند "بانی ⁇ کلاید" و "بانجی وحشی" تصاویر کاملی از خشونت ارائه دادند.

و در حالی که فیلم های هالیوودی قدیمی اغلب مضامین جنسی خود را به صورت کنایه آمیز القا می کردند، کمدی هایی مانند "فارغ التحصیل" همان مضامین را در مقابل و مرکز قرار می دادند.

در عین حال، در اروپا، جنبش هایی مانند موج نوی فرانسه نیز در حال کشف زمینه های جدید و تاثیرگذاری بر گروهی از فیلمسازان مشتاق در این فرآیند بودند.

با این حال، حتی با وجود تغییرات زیاد در فضا، هنوز فضای زیادی برای یک موزیکال وسترن قدیمی جان وین یا موزیکال بلاک باستر باقی مانده بود. به همان معنا که فرانک سیناترا معاصر رولینگ استونز بود، فیلم هایی مانند «دختر بامزه» و «الیور!» در همان سال با "2001: یک ادیسه فضایی" منتشر شد. البته این دومی همراه با آثاری مانند «ایزی رایدر» بود که سنت‌های خود رسانه را به چالش کشید.

بلافاصله پس از این گذار تاریخی، انبوهی از رویاپردازان جوان با استعداد آمدند. کارگردانانی مانند فرانسیس فورد کاپولا، مارتین اسکورسیزی، جورج لوکاس و استیون اسپیلبرگ با جذب نوآوری‌های فنی و ابزارهای روایی سینمای دهه 1960 مشعل را به دهه بعد و پس از آن بردند. تا به امروز، آنها مترادف با دوران مدرن فیلمسازی هستند. اما دوران مدرن واقعی با تأثیرات آنها در آمریکا و خارج از آن آغاز شد.

برای گرامیداشت دهه‌ای که در آن همه چیز تغییر کرد، استاکر داده‌های مربوط به تمام فیلم‌های دهه 60 را جمع‌آوری کرد تا به امتیاز Stacker برسد - شاخص وزنی که به طور مساوی بین امتیازات IMDb و Metacritic تقسیم می‌شود. برای واجد شرایط بودن، فیلم باید دارای تاریخ اکران بین سال‌های 1960 و 1969، امتیاز متاسکور و حداقل 5000 رأی باشد. کراوات توسط Metascore شکسته شد و پیوندهای بیشتر توسط رتبه بندی کاربران IMDb شکسته شد. با شمارش معکوس از شماره 50 تا شماره 1، در اینجا بهترین فیلم های دهه 1960 وجود دارد.

https://noor-khz.ir/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%86%d8%aa%d9%81%d9%84%db%8c%da%a9%d8%b3-%da%a9%d9%87-%d8%b3%d8%b1%da%af%d8%b1%d9%85%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86/



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shakiba

Basilisk

باسیلیسک یک انیمه نینجا، سامورایی و نینجا است که از طوایف ایگا و کوگا نینجا پیروی می کند که درگیر جنگی طولانی شده اند.

امیدوارم این جنگ سالار قدرتمند دستور آتش بس دهد و هر دو قبیله سلاح های خود را زمین بگذارند.

بعدها، گنوسوکه کوگا، وارث خاندان کوگا، عاشق وارث ایگا کلان، اوبرو ایگا خواهد شد.  سریال پیشنهادی از نتفلیکس

از این رو، از طریق ازدواج، هر دو وارث قصد دارند صلح را برای طوایف به ارمغان بیاورند، اما وقتی طوایف آن ها به جنگ دیگری کشیده می شوند، امیدهای آن ها از بین می رود.

بنابراین جنوسوکه و اوبرو که بین عشقشان به یکدیگر و وظیفه ای که نسبت به قبایل خود دارند، گیر افتاده اند، باید در نهایت سرنوشت قبایل خود را تعیین کنند.

Ninja Scroll: The Series

پس از پایان دادن به هیمنه جاویدان و جلوگیری از ادامه نقشه های شوم شوگون.

اکنون "کیباگامی جوبی" شمشیرزن بی مهار به سفر خود به سراسر ژاپن ادامه می دهد.

او در طول سفر خود با شیگرو آشنا می شود، کاهنی که هرگز پا به خارج از روستای خود نگذاشته است.

همه چیز خوب بود تا وقتی که گروهی از شیاطین دهکده را ویران کردند و همه را کشتند، جوبی بعد از اینکه دستش را روی جواهر اژدها گذاشت، حالا یک هدف است.

در همین حال، شیگور به همراه راهب داکوان و یک دزد جوان به نام تسوبوت به روستای یاگیو سفر می کند.

از آنجا که این دو قبیله شیطانی اکنون در تعقیب شیگور و داکوان هستند، آن ها خود را موظف می بینند که از جوبی محافظت کنند تا پریست های نور سالم و ایمن بمانند.

Katanagatari

کاتاناگاتاری انیمه ای است که در دوران ادو اتفاق می افتد، زمانی که ژاپن با انواع تکنیک های نینجا و سبک های شمشیرزنی در حال شکوفایی بود، اما شیچیکا یاسوری منحصر به فردترین آن ها را اجرا می کند.

هفتمین رئیس مدرسه کیوتوریو، شیچیکا به همراه خواهرش نانامی در تبعید به سر می برد.

با این حال، یک روز استراتژیست بسیار جاه طلب توگمه وارد زندگی آن ها می شود.

البته توگمه با گستاخی از شیچیکا می خواهد که در ماموریت خود برای جمع آوری دوازده شمشیر منحصر به فرد که با نام شمشیرهای دویانت برای شوگون ها شناخته می شوند، کمک کند.

شیچیکا می پذیرد و به جای سیاست های کوچک به خود دختر علاقه مند می شود و به این ترتیب راهی سفر می شود.

Boruto: Naruto Next Generation

Boruto: Naruto Next Generation یک انیمه اسپین آف از فرنچایز Naruto است که به همراه دوستان قدیمی و جدید خود، آغازگر یک ماجراجویی نینجای کاملا جدید از Boruto است.

کونوها از زمان پایان جنگ جهانی همواره در وضعیت رفاه بوده اند.

نیروهای شینوبی متفقین تا حد زیادی مسئول موفقیت این دهکده بودند و تاثیر خود را بر کونوهاگاکوره گذاشتند.

کونوها از زمان تاسیس تغییرات زیادی کرده اند، اما هیچ گاه مدرن تر از حالا نبوده اند.

در کنار ناروتو و دوستان قدیمی اش در اطراف کونوها، نسل جدیدی از شینوبی های بااستعداد وجود دارد که باید به آن ها نگاه کرد.

بوروتو اوزوماکی پسر هوک هفتم ناروتو اوزوماکی است و پا جای پای پدر گذاشته تا در سنین جوانی شینوبی شود.

او بسیاری از ویژگی های ناروتو مانند سرسختی و لجاجت خود را به نمایش می گذارد، اما او همچنین یک اعجوبه است که پتانسیل او به همراه دیگر دوستانش آشکار می شود.

با این حال، رفتار بوروتوس در حال بدتر شدن است و او در حال لاف زدن بیشتری است. این امر تا حدودی به این دلیل است که او می خواهد از پدرش که برای او بیش از حد شلوغ است، پیشی بگیرد، اما همچنین نیروی ناشناخته ای بر فراز روستا ظاهر می شود که زندگی او را تهدید می کند.

Naruto & Naruto Shippuden

 لحظاتی قبل از تولد ناروتو اوزوماکی یک شیطان عظیم الجثه به نام کیوبی (Kyuubi)به روستای لیف پنهان حمله کرد و خسارات زیادی به بار آورد.

بنابراین به منظور پایان دادن به شورش کیوبی ها.

رهبر دهکده هوکاج چهارم جان خود را فدا می کند و هیولای غول آسای درون ناروتوی تازه متولد شده را مهر و موم می کند.

حالا ناروتو یک نینجای فوق العاده فعال و دست و پا چلفتی است که هنوز در کونوهاگاکوره زندگی می کند.

ناروتو که به خاطر کیوبی در درونش خفه شده است، تلاش می کند تا جایگاه خود را در روستا پیدا کند در حالی که اشتیاق سوزان او برای تبدیل شدن به هووخشتره است.

این باعث می شود که او نه تنها دوستان جدیدی پیدا کند، بلکه در برابر دشمنان مرگبار نیز بایستد.

این یک انیمه محبوب است که زندگی ناروتو را به تصویر می کشد که شبیه کودکی ساده لوح است که راه نینجای خودش را دنبال می کند و بعدها به قابل احترام ترین و بزرگ ترین قهرمان تمام دوران ها تبدیل شد.

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()